onsdag 1 januari 2014

Nyårslöfte

Är du typen som ger nyårslöfte så här års?
Hur fungerar det?

Är nog en hel del personer som funderar lite på det där med nyårslöfte - själv brukar jag lova att vara snällare mot mig själv och omgivningen. I detta ingår som du nog gissat att bli mer hållbar i mitt levnadssätt. Jag har goda förhoppningar och även några önskningar från omgivningen.
Tillsammans kan vi förändra både via konsumentmakt och i år också via röstsedeln - gå gärna med i Föräldravrålet för att hjälpa till att sätta press på våra svenska politiker att prioritera miljön.

Fick idag läsa ett blogginlägg med några tips på hur du kan spara både pengar och spara miljö samtidigt. Det ena är att sluta röka då du ger dig själv bättre hälsa och spar en massa pengar och miljö, det andra tipset är att använda en duschsvamp när du duschar för att på så sätt minska mängden duschtvål som går åt.
Det kanske inte tillhör de stora frågorna men alla saker som kan få oss som individer att tänka och göra grönt är bra.

I DN tar de upp 7 anledningar att glädjas 2014 och jag känner ju att fiskens återhämtning i NordostAtlanten känns extra bra.
Vilka löfte är du beredd att ge och stå för?

Tänk grönt!
/Palle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar