torsdag 23 januari 2014

Mer återvinning

I början av januari rapporterades om att återvinningen i Sverige har stagnerat - se tidigare inlägg.
När jag nyss var nere i tvättstugan så kom jag att fundera på detta när tvättmedlet tog slut - vad skulle jag göra med förpackningen av papper nu då?

För jag vill ju inte slänga papperskartongen i sopsäcken utan vill ju att den ska återvinnas.
Så jag tar med den upp till lägenheten och lägger i den insamling som finns där och som kommer att tömmas i Miljöstugan så småningom.

Men alla tänker uppenbarligen ej så då det ligger en del tvättmedelsförpackningar och sköljmedelsförpackningar i sopsäcken.

Här borde finnas en möjlighet att öka återvinningen således, med hur mycket vet jag inte.
Men det måste göras enklare att återvinna. Det måste bli minst lika enkelt som att handla, gärna enklare.

Var ligger affärerna?
Var ligger återvinningsstationerna?

För hållbar utveckling - tänk grönt!
/Palle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar