tisdag 31 december 2013

Gott nytt år - vad vill vi med framtiden

Läste precis en artikel i SvD om att delfiner verkar berusa sig medvetet. Intressant, får mig att tänka på hur mycket det finns kvar att lära om moder natur och alla djur och växter. Och ändå är vi tyvärr mitt i processen att överutnyttja allt tills det försvinner.
Hoppas det kan vända under åren som kommer då det är ett akut läge.
Själv är jag med i bl.a. Föräldravrålet som vill att vi ska tänka på våra barn och barnbarns bästa - närmast till hand vill de sätta press på våra politiker inför valet och påverka politiken.

Så här dags ska man lova något och jag lovar att fortsätta blogga om hur man kan spara pengar och spara miljö samtidigt. Då det ofta har sin utgångspunkt i hur jag själv har det och det ska får läsa/höra om på olika sätt så ska jag även bättra mig på det personliga planet.
Hoppas många vill göra detsamma så mina julönskningar kan slå in och gärna överträffas.

Jag vill nämligen att mina barn - Emil som är 10år och Ebba som är 7år - får växa upp i en vacker värld.

Så titta gärna in här med jämna mellanrum och inspireras t.ex. av tipsen hur man kan spara miljö och spara pengar samtidigt.

GOTT NYTT ÅR - vrålar jag!

ps. kommentarer mottages tacksamt.
/Palle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar