måndag 3 mars 2014

Efter sportlov kommer vår

Så har jag haft sportlov tillsammans med barnen också kända som de som jag främst föräldravrålar för.
Var en härlig vecka med blandade upplevelser där både bandyträningar och matcher varvades med Skansen-besök och lugnare stunder - dock inga snögubbar.

Fick se en artikel om att gröna satsningar i butiker lönar sig - känns bra. Läste vidare och insåg att det är stor skillnad mellan olika delar av utbudet och totalt sett är det bara fyra procent av våra inköp som är ekologiska. Som den optimist jag är ser jag det som att vi har stora möjligheter att påverka positivt - t.ex. genom att köpa mindre palmolja:



Eller passa på att köpa ekologiskt och rättvist kaffe när det är på extrapris. Det påverkar både dig själv och omvärlden positivt.

En annan positiv sak jag såg är att Trafikverket vill utreda en ny stambana för järnvägen så ska fungera bättre.

Fick även höra att det finns sätt att renovera hus så de drar mycket mindre energi.

Känns som det går åt rätt håll. Hoppas att det fortsätter så och att både jag och mina nuvarande samt framtida medmänniskor får njuta naturens prakter utan att gå på museum.

För en hållbar utveckling - tänk grönt.
/Palle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar