tisdag 20 maj 2014

Mother earth på mors dag

Det är ju inte bara EUval på söndag, det är mors dag också och mamma ska visas extra uppskattning.
Många funderar då på att köpa något till sin mamma och jag som inte är en hejare på vare sig att ge eller önska presenter brukar ofta hitta på något annat än saker.
Och då jag kom att tänka på att mamma kan associeras med "mother Earth" som jag vill ska må så bra så möjligt så vill jag tipsa om hur jag tänker.

Istället för att köpa saker som inte uppskattas så tänker jag blommor som gärna får vara miljömärkta med t.ex. Fairtrade, upplevelser, god mat eller kanske plantera träd.
På så vis gör du både mamma och planeten glad - bra va?

Och kom ihåg att rösta på senast på söndag också - kolla Naturskyddsföreningen hur du miljöröstar.

/Palle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar