söndag 20 april 2014

Lammkött

Som jag berättade i inlägget om Påskmat så provar jag gärna nya saker om jag får ta det utifrån min takt och mina värderingar. Jag är ingen early adopter men heller inte en person som bara kör på i gamla hjulspår, ibland måste man våga prova nytt dock.
Som en del i de för mig nyare påsktraditionerna är lammet på påskafton ett gott och symboliskt inslag - kändes då som en tanke att läsa en artikel om Lamm i frihet där det pratas om miljövänlig och djurvänlig uppfödning. Nu finns inte svenska lamm att tillgå vid denna årstid men det känns definitivt som ett intressant alternativ till nötkött när det kommer till hösten.

Hittade även en artikel med tips från coachen för en mer hållbar påsk - många av tipsen passar även andra tider på året och sparar både miljö och pengar - gillas.

Så fortsätt påskmyset men ta dig an minst ett av tipsen och ta dig lite utanför din mysiga ormgrop - vem vet vad du upptäcker för kul och spännande.

Önskar fortsatt Glad Påsk!
/Palle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar