onsdag 7 maj 2014

Packa inte puckat

Var tidigare idag på invigningen av en matbutik i köpcentrat i närheten - en butik som flyttat till större lokaler och skalat upp.
Anmälde mig till självscanning så jag och sambon kunde gå och plocka varor och samtidigt ha koll på ekonomin.
Har nu gjort det där med självscanning förr men det var ett par år sedan så när vi närmade oss kassan så kom jag att tänka på att det vore smart om vi packat varorna längs vägen dit. Gick ganska snabbt att fixa och kände mig nöjd då kön till scanningen var väldigt kort mot de extremt långa till vanliga kassor.

På vägen hem kom jag till att fundera på hur man bör packa en matkasse på bästa sätt och hur affärens uppbyggnad kan påverka detta. Kan vi genom att packa matvarorna bättre minska matsvinnet och mängden mat som slängs?
Vad säger ni?

/Palle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar