lördag 13 september 2014

Dags att utnyttja sin demokratiska möjlighet

Imorgon 14september är det dags att utnyttja sin demokratiska rättighet - gör det!
Gå och rösta!

Vissa har faktiskt inte den möjligheten - GÅ OCH RÖSTA!

Vad du ska rösta på kan inte jag avgöra, men om jag får råda dig så vill jag ge tipset att rösta för det parti du tycker är bäst för miljön och klimatet. För om vi förstör våran och kommande generationers livsmiljö så är allt annat väldigt oväsentligt.

Titta t.ex. in till Naturskyddsföreningens miljömärkta politiker eller kika på WWFs pandarankning för imorgon är det dags att vråla för de frågor du anser vara viktigast både för dig själv och för framtiden.

Fick läsa en studie från Cambridge om hur Stor-Britanniens ekonomi kan växa genom att miljöanpassa samhället och som jag ser det så betyder det att vi kan låta både ekonomin växa och få fler i arbete samtidigt som vi tänker på miljön och klimatet. Låter bra va?

Men det gäller att göra rätt och att göra det nu - det måste bli lättare för företagen, för arbetstagarna, att vara grön m.m.

En annan sak jag fick lära mig i morse var att det parti som blir tredje störst också får en massa fördelar, bl.a. posten som 2ndra vice talman och möjlighet att representera Sverige utomlands.

Så utnyttja #dinröst i #val2014 och säg vad du tycker!

/Palle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar