söndag 29 december 2013

Vilt i naturen eller politiken

Så har det beslutats i riksdagen om jakt på rovdjur i Sverige.
Hur går detta ihop med en hållbar utveckling där alla jordens invånare har sin givna plats i ekosystemet och vi bör bevara detta för framtida generationer?
Visst, jag bor inte nära något vilt eller någon skog att prata om och kan i viss mån inte sätta mig in i den situationen - men visst borde det finnas möjligheter för en vettigare lösning, vi bor ju trots allt i ett modernt land.
Jag vill kunna åka ut i naturen och få mig olika upplevelser och jag vill att mina barn ska kunna göra detsamma. Jag vill ha mer än repriser på Discovery och Nature Planet.

Och om inte vi klarar att leva i samklang med naturens övriga invånare - hur kan vi ställa krav att andra ska göra det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar